dinsdag 18 oktober 2011

Op gang komen...


Gister avond een gezellige maaltijd gehad bij Siebrand Wierda met de 3 andere leer-werktrajecters (LWT) die in Amsterdam bezig zijn. Goed om ook te horen waar de anderen mee bezig zijn. Alle vier zijn we bij verschillende gemeentestichtings projecten betrokken. Ieder met een eigen invalshoek en doelgroep. Toch is het mooi om te merken dat je samen aan Gods koninkrijk mag bouwen hier in Amsterdam. Samen mochten we ook ontdekken dat we veel gemeen hadden; we willen Jezus volgen, praktische werkervaring opdoen en zitten allemaal in een proces van veel verandering. Verandering doet soms ook wel pijn. Het opnieuw beginnen hier in Amsterdam maakt het niet altijd even gemakkelijk. Alles is nieuw. Nieuw huis, nieuwe werkplek, nieuwe stad. En juist ook de vertrouwde dingen ga je missen. Vrienden en familie waar je zo even naar toe kan is hier in Amsterdam nog niet aan de orde. 

Voor ons begint het nu allemaal een beetje te landen. De eerste weken ben je nog druk met het uitpakken van dozen en het ontdekken van de omgeving. Nu begint langzaam aan het besef te komen van de stap die we genomen hebben.

Ik ben ook geweldig blij dat Teunieke met me mee is gekomen. Voor haar is het een grotere stap dan voor mij. Zij heeft er niet om gevraagd om naar Amsterdam te verhuizen maar is toch voor mij mee gegaan. Ik ben dankbaar en erg gelukkig dat we deze stap nu samen mogen nemen. 

In Hebron beginnen nu mijn eerste projecten een beetje vorm te krijgen. Begin november willen we starten met een Bijbelkring voor twintigers en dertigers. Samen eten, praten en de bijbel lezen worden de sleutel ingrediƫnten. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen!

Volgende week mag ik voor een conferentie over gemeentestichting naar Berlijn. Ik ben erg benieuwd wat ik daar allemaal mag gaan leren. De conferentie is voor verschillende kerkleiders binnen europa die met deze thematiek bezig zijn. 

Liefs,

Mark

3 opmerkingen:

  1. Fijn Mark en Teunieke, om te lezen dat het goed met jullie gaat in Amsterdam.
    Liefs van t.w.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jullie op gang komen!
    Wie weet gaan jullie allebei wel net zoveel van Amsterdam houden als mijn oudste twee dochters, en mijn oudste schoonzoon!

    BeantwoordenVerwijderen