maandag 5 september 2011

Verdwaald in Amsterdam

Afgelopen vrijdag zijn we terug gekomen van een heerlijke vakantie waarin we hebben mogen uitrusten en energie hebben opgedaan voor de komende tijd. Thuis gekomen konden we naast het uitpakken van onze koffers meteen verder met het leegmaken van de verhuisdozen die er nog stonden. Een dag voordat we op vakantie zijn gegaan hebben we alle spullen van Ede naar Amsterdam gebracht. Wat een werk! Gelukkig hebben we veel hulp gehad van onze vrienden die een dagje hebben meegeholpen om alles over te krijgen.
Vandaag hebben we vooral door Amsterdam gefietst. Om van A naar B te komen is nog een hele klus wanneer je de weg niet weet. We hadden het plan om na het gaan naar de kerk, s’ avonds nog even naar het werk van Teunieke te rijden om te kijken hoe ver het was. De routeplanner vertelde dat het ongeveer een half uur fietsen was. Maar wanneer je de weg niet weet is het toch veel zoeken en kaartlezen.  Het tochtje van een uur totaal is uiteindelijk verdubbeld door het vele verkeerd rijden!
Morgen begint mijn eerste werkdag. Spannend! Alles is toch nieuwe en eerst maar eens uitvogelen hoe de dingen werken. De eerste afspraken staan al voor deze week en ik ga dan ook veel mensen spreken.
Eind van de week heb ik dan ook mijn eerste schooldag. Het is al een tijd geleden sinds ik klaar was met mijn studie in Ede en ben benieuwd hoe het studeren me zal vergaan.
Voor nu, een hartelijke groet!
Mark

2 opmerkingen:

  1. Fietsen in Amsterdam is een hele uitdaging.
    Welke routeplanner gebruiken jullie?
    De fietsrouteplanner van de Fietsersbond is heel uitgebreid, met veel opties en keuzemogelijkheden.
    Zelf gebruik ik vaak die van googlemaps, en die stel ik dan in op 'lopen', omdat fietsen niet apart wordt gedaan door googlemaps. Ze geven niet altijd hetzelfde advies, maar beide zijn bruikbaar is mijn ervaring.
    Er is denk ik ook al langer een fietsrouteplanner die speciaal voor Amsterdam was gemaakt, maar het kan zijn dat die nu is opgenomen in die van de Fietsersbond.
    Ik wens jullie veel plezier met het leren kennen van Amsterdam!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet dat ik nog door Amsterdam fiets; ik weet niet eens of ik het nog zo zou durven als ik vroeger deed, toen ik nog helemaal ingesteld was op het verkeer van Amsterdam!
    Als ik nu in Amsterdam ben is het lopen en openbaar vervoer.
    Morgen weer, oppassen op mijn kleindochter.

    BeantwoordenVerwijderen